De vliegtuigindustrie wordt geconfronteerd met de grootste noodsituatie sinds 9/11. Wat volgt?

De vliegtuigindustrie wordt geconfronteerd met de grootste noodsituatie sinds 9/11. Wat volgt?

De wereldwijde vliegindustrie is erin geslaagd om de snel voortschrijdende pandemie die zich met het coronavirus identificeert, duizelingwekkend voorbij te laten gaan, ook wel COVID-19 genoemd. 

De woningen zijn geloosd en de nationale grenzen zijn gesloten. De VS waagden zich zo extreem dat ze een wereldwijd niveau 4 “niet reizen” waarschuwen voor reizen naar het buitenland op donderdag, wat het onmiskenbaar brede bereik van de pandemie onderstreept.

Maar tot nu toe zijn er nauwelijks bijeenkomsten geweest die zo hard zijn gestampt als de vliegtuigindustrie. Als je de vliegtuigradar op Flight-Tracking.org bekijkt zie je dat er bijna geen vliegtuigen meer in de lucht hangen!

Dinsdag gaven twee krachtige reisgroepen wanhopige projecties over de toestand van het bedrijf. Een daarvan was afkomstig van de U.S. Travel Association, die verwachtte dat de Verenigde Staten dit jaar 4,6 miljoen reisgerelateerde beroepen zouden kunnen verliezen, wat een klap van $ 809 miljard zou veroorzaken voor de Amerikaanse economie. Een andere was van de International Air Transport Association (IATA), met die mededeling dat de tegenslagen in de wereldwijde inkomens van luchtvaartmaatschappijen als gevolg van de pandemie beter zouden zijn dan de vorige maatstaf van 113 miljard dollar.

Om deze wereldwijde noodsituatie des te waarschijnlijker te begrijpen en een verifieerbaar standpunt te geven, nam TPG contact op met toeschouwers op lange termijn in de vliegtuigindustrie – waaronder eerdere CEO’s van topvervoerders en huidige luchtvaartexaminatoren en -adviseurs. We vroegen hun overpeinzingen over de pandemie, hoe deze analyseert naar noodsituaties in de industrie na 9/11 en de plaag van SARS (extreem intense ademhalingsstoornis) 2002-2004, en wanneer en hoe transporteurs kunnen herstellen.

De 9/11 psychologische militante aanvallen – toen het Amerikaanse luchtruim vier dagen gesloten was – zorgden voor een omstandigheid die niet dezelfde was als die van de COVID-19-pandemie, zegt Robert Crandall, die de functie van CEO van de toenmalige Amerikaan vervulde. Moederorganisatie van luchtvaartmaatschappijen AMR Corp., van 1985-1998. Na 9/11 “had de koeriersdienst de mogelijkheid om individuen behoorlijk snel te overtuigen dat nieuwe veiligheidsinspanningen reizen veilig maakten”, zegt hij.

Dat ging in de buurt van weken, zoals aangegeven door Fred Reid, tegenwoordig wereldwijd hoofd van transport voor Airbnb en voormalig CEO van Virgin America, en daarvoor leider van Delta en Lufthansa.

“Anderhalve maand na 11 september begon het weer normaal te worden”, zegt hij tegen TPG.

Helemaal niet zoals de COVID-19-pandemie, was de SARS-pest geologisch ingeperkt in Azië, waardoor het effect ervan op de VS, Europese dragers, werd beperkt, waarvan een aanzienlijk deel op dat moment geen brede steun van het district had.

De geweldige ontwikkeling van langeafstandsvluchten in de loop van de afgelopen jaren heeft de vliegtuigindustrie geleidelijk machteloos gemaakt tegen de gevolgen van het coronavirus, zegt Henry Hartevelt, een bewegingsdeskundige bij Atmosphere Research en een eerdere luchtvaartambtenaar.

Harteveldt, die onder andere verschillende luchtvaartmaatschappijen heeft gedemonstreerd en regelingen heeft getroffen voor American, TWA en Continental, maakt aan TPG bekend dat de toename van langdurige universele hulp het gevolg is van tal van variabelen, waaronder de presentatie van een nieuw, langduriger vliegtuig, globalisering van de wereldeconomie, de opkomst van China als financiële grootmacht en de snelle wereldwijde ontwikkeling van de transporteurs uit het Midden-Oosten, Emirates, Etihad Airways en Qatar Airways.

Provinciale gelegenheden, bijvoorbeeld 9/11 en de opflakkering van SARS, verschillen van het “rollende, wereldwijde wonder” van de COVID-10-pandemie, verduidelijkt Michael Premo, president en CEO van Airlines Reporting Corp., die geldgerelateerde terugbetalingsvoordelen biedt tussen bewegingskantoren en vervoerders.

‘Een wereldwijde, uitzonderlijk besmettelijke ziekte suggereert schokkend unieke gespreksaanzetten’, zegt Crandall, waaronder: ‘Individuen begrijpen het coronavirus niet helemaal, weten niet precies hoe je het krijgt, en hebben geen flauw idee wat het ongevalspercentage is zal uiteindelijk worden. Het is consistent dat individuen thuis moeten blijven totdat de angst voor het obscure voorbijgaat. “

https://flight-tracking.org/