Marketing is en blijft een erg breed begrip

Marketing, wat is dat nou eigenlijk precies? Iets met het op de markt zetten van een product, maar dat is natuurlijk niet de precieze definitie. Het begrip marketing is zo breed, dat je er eigenlijk geen 1 specifieke definitie van kunt geven. Marketing bestaat uit erg veel verschillende varianten, denk maar eens aan e-mail marketing, zoekmachine marketing, social media marketing of buzz marketing. Om het begrip marketing toch een definitie te geven, zou je kunnen denken aan het volgende: alles wat een bedrijf doet om de verkoop van de producten en of diensten te bevorderen. Benieuwd wat de andere onderdelen van marketing precies inhouden? Lees dan zeker nog even verder!

Social media marketing

Deze vorm van marketing is echt van de afgelopen jaren. Social media is de laatste jaren zo sterk gegroeid, dat het zelfs voor bedrijven erg interessant is geworden. Bedrijven kunnen door middel van social media hun producten en diensten aan de man brengen. Wat je ook vaak ziet is dat er via social media veel aandacht wordt besteed aan winacties. Hiermee worden erg veel likes gepakt, waardoor het bereik blijft groeien en groeien.

Buzz marketing (mond-tot-mond reclame)

De term Buzz marketing betekend eigenlijk zoiets als mond-tot-mond reclame. Deze vorm van marketing heeft erg veel voordelen. Het is gratis, het bereik is enorm en je hebt daarnaast ook nog het voordeel dat mond-tot-mond reclame erg overtuigend overkomt omdat mensen mond-tot-mond reclame niet zien als een vorm van marketing. Het komt dus erg oprecht over waardoor het geloofwaardig is/wordt.

Viral marketing

Marketing acties die viral gaan vallen onder de term viral marketing, zoals de naam eigenlijk ook al prijsgeeft. Viral marketing is een uiting van een afbeelding, video of tekst die in een zeer korte tijd een enorm groot publiek trekt! Doordat iedereen de uiting met elkaar deelt, wordt het bereik ontzettend groot.

http://www.siege-marketing.nl/